Bine ati venit pe AdoraBijoux, un blog in care veti gasi instructiuni pentru a face tot felul de lucruri si activitati de la cele mai utile la cele mai inutile, ;).

Jan 25, 2012

Copac decorativ realizat din coji de citrice

 

clip_image001

Arta acasa cu Shimi

Am facut acest copac decorativ cu coji de mandarine. Puteti folosi, de asemenea, portocale, grepfruit roz, totul depinde de imaginatia voastra.

Materiale

* Un mic vas de teracota

* Coji de citrice uscate

* 2 sfere de polistiren de dimensiune 20 aprox.

* Cateva crengi de copac

* O bucata de coarda

* Cúter

* Vinyl lipici

* Muschi uscat

Procesul de uscare a cojilor un este greu, trebuie sa taiem citricele in segmente, curatand cojile de pulpa si sa le punem la cuptor la foc foarte mic, vreo 2 ore, controland starea lor la fiecare 10 sau 15 minute.

Pentru a face acest arbore se folosesc 18 portocale si o idee buna ar fi ca din citricele curatate sa faceti dulceata sau orice alt desert (daca le lesati curatate de pe o zi pe alta fructele pied foarte multe vitamine).

Pas cu pas

Primul pas este sa punem sfera de poliester in vasul de teracota si sa taiem.

clip_image003

Apoi am taiat 3 ramuri de aceasi dimensiune, dar de grosimi diferite, pe care le legam impreuna.

clip_image005

Am făcut o gaură în polistiren, am introdus ramurile şi am pus si un pic lipici.

clip_image007

Lipiti si poliesterul cu tot cu crengute de vasul de teracota si lasati sa se usuce 24 de ore (timp suficient pentru a decoji si usca petalele de mandarine).

clip_image009

Am taiat apoi fructele scotand pulpa. Secretul aici este ca extremitatile petalelor sa se termine in “V” pentru a ne fi mai usor sa le infigem in sfera de poliester.

clip_image011

Odata taiate le punem in cuptor la uscat, una deasupra celeilalte.

clip_image013

Pentru a le usca, focul cuptorului trebuie sa fie foarte scazut si sa lasam usa intredeschisa, deschizandu-l din cand in cand pentru a intoarce cojile. Se scot din cuptor cele care se fac dure si crocante, continuand sa punem altele pana cand le terminam.

clip_image015

Urmatorul pas este sa infigeti cojile cu forma de petale in sfera, cu grija sa nu se rupa crengutele sau sa se deslipeasca baza copacelului.

clip_image017

Pasul asta este destul de usor pentru ca varfurile petalelor raman dure dupa uscare si se pot infige usor in sfera de poliester. Dar pentru a fi mai sigur eu le-am pus si un pic de lipici in varf inainte de a le infige.

clip_image019

Si asa am continuat sa acopar toata sfera de poliester. La sfarsit cand nu mai ramane nici un loc gol pe sfera ca sa puteti sprijini degetele atunci cand presionati ca sa infigeti petalele, este mai bine sa faceti dinainte gaura in poliester ajutandu-va de o foarfeca si sa infigeti cojile cu putin lipici.

clip_image021

Pentru a acoperi poliesterul din vasul de teracota am folosit muschi uscat. Este mai bine sa lasati sa se usuce complet cojile de portocale câteva zile şi apoi aplicaţi un lac tip spray.

Asa arata copacelul terminat.

clip_image023

Mi-a placut sa fac acest copacel decorativ nu doar pentru ca arata bine ci si pentru ca ma incanta aroma cojilor de portocale atunci cand sunt puse la uscat.

Sursa

0 comments: